06.04.2023

Stopklatka w nowej oprawie audiowizualnej

Należący do Grupy Kino Polska, popularny kanał filmowo-serialowy Stopklatka zyska odświeżoną identyfikację wizualną oraz nową identyfikację muzyczną. Oprawa zadebiutuje na antenie 7 kwietnia wraz z wielkanocną ofertą filmową.

Nowa oprawa graficzna została unowocześniona i dostosowana do aktualnych trendów. Stacja zdecydowała się na pójście w proste i lżejsze formy nawiązujące do flat designu. Motywem przewodnim głównego identu jest tasowanie i przenikanie się klatek, w które wpisane są fragmenty logotypu, układające się w kulminacyjnym momencie w całość. Wprawienie logotypu w ruch jest kluczowym elementem identyfikacji, nadającym rytm całej oprawie.

Dotychczasowa paleta kolorystyczna została zachowana, lecz zawężona, by nadać identyfikacji bardziej szlachetny i elegancki wygląd. Głównymi kolorami są turkus i grafit, które idealnie się uzupełniają a zarazem ze sobą kontrastują. Wśród barw zostały zachowane również biel oraz granat. Całość utrzymana jest w nieco ciemniejszym niż dotychczas klimacie, co jeszcze bardziej podkreśla filmowy charakter kanału. Logotyp pozostał w niezmienionej formie, lecz jego podstawowa kolorystyka została dostosowana do wiodących teraz turkusu i grafitu.

Nowością jest tryb nocny oprawy. Po godzinie 20:00 emitowana będzie wersja identyfikacji graficznej z zastosowaną inwersją kolorystyczną i ciemnym tłem. Dzięki takiemu zabiegowi oglądając wieczorem i w nocy, widz nie będzie oślepiany jasnymi kolorami. Zastosowano również nowe fonty. Główny krój pisma stanowi mocny i wyrazisty Bebas Neue Regular, który ma za zadanie podkreślać tytuły, natomiast dla pozostałych komunikatów obowiązywać będzie przejrzysty i czytelny Open Sans Condensed.

Filmowość Stopklatki podkreśla również intrygująca i budząca emocje nowa muzyka. Celem oprawy muzycznej było utrzymanie naturalnego, akustycznego brzmienia, co w czasach dominacji brzmień elektronicznych jest krokiem niezwykle oryginalnym. Skomponowania jej podjął się czołowy kompozytor filmowy Łukasz Targosz. Wiodącymi instrumentami są rożek angielski i marimba.

„Zależało nam, aby widz poczuł się u siebie w domu jak w kinie, dlatego w nowej oprawie zastosowaliśmy elementy podkreślające filmowy charakter Stopklatki. Dotychczasowa identyfikacja została odświeżona, ale nie jest zmieniona całkowicie – nasi widzowie dalej rozpoznają tu swój ulubiony kanał, jednak w nowym ubraniu, szytym na miarę naszych czasów” – mówi Patrycja Gałązka, Dyrektorka Marketingu i Rozwoju Biznesu w Grupie Kino Polska.

Za ideę kreatywną i przygotowanie identyfikacji graficznej odpowiada agencja 180heartbeats + JUNG v MATT.

“Naszym celem było, aby wraz z nową oprawą już od pierwszych sekund widz przenosił się w świat kinowych emocji, budowanych przez wszystkie zintegrowane elementy, tworzące obecnie kanał. Nowa forma na pewno spodoba się fanom Stopklatki” – dodaje Michał Sęk, Executive Creative Director & Partner w 180heartbeats + JUNG v. MATT.

Premiera nowej identyfikacji audiowizualnej na antenie Stopklatki odbędzie się w piątek, 7 kwietnia, wraz z wielkanocną ofertą filmową. Stacja zaprezentuje takie hity, jak dwie części epickiej trylogii “Hobbit”, “Dobry rok” w reżyserii Ridleya Scotta czy też polska komedia romantyczna “Kochaj i tańcz”.

Nową oprawę audiowizualną można obejrzeć tutaj:

Zobacz również

Święta z gwiazdami i sylwestrowy maraton ze Strasznym filmem w Stopklatce
05.12.2023
Święta z gwiazdami i sylwestrowy maraton ze Strasznym filmem w Stopklatce
czytaj
LAUREACI 31. FESTIWALU ENERGACAMERIMAGE!
21.11.2023
LAUREACI 31. FESTIWALU ENERGACAMERIMAGE!
czytaj
Filmy, które można zobaczyć na 31. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym EnergaCAMERIMAGE.
17.11.2023
Filmy, które można zobaczyć na 31. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym EnergaCAMERIMAGE.
czytaj